Home » Escape Games »

Can You Escape Walkthrough

Can You Escape

Can You Escape is another new point and click type room escape game. You are locked in a room and you try to escape the room by finding items and solving puzzles. Good luck and have fun!

Play This Game
If you find any broken link, please report it by using our contact us form.

44 comments:

Anyone here?

hmmm, let's see about this...

wow..thought I was almost first...neat!

okay, either this is really simple or im really dumb???

Square, circle, triangle... and nothing else.

got 3 shapes and what now?

this is ridiculous!

Ditto crashnburnbarbie!

hi everybody!

we can drag the shapes but???

now im annoyed. cant combine anything or put the shapes on anything....

This is silly. I can't figure out anything to do.

The square and circle stay when placed over the others but the triangle does not. Just a random thought

gotta go make dinner.... good luck you guys!

hi all, had to leave the other game for awhile the fish w/ the str was driving me crze.

going to shower. i hope you guys figure it out. it'll drive me crazy...

what the...???

combined circle and square somehow and made a key, and out

OMGoodness.... Found on Nordinho... Use 2 shapes to make a key...

do u combine them while in inventory, or by the door?

OMG! worst. game. ever.

examine circle then drag square to circle.

i guess i'm going back to the alien fish

omg, out! thx shishi

hi anyone still playing or am i all alone

hi addicted, playing too!

this was a silly game waste of time >:

been trying to combine key with triangle, as somehow the game doesn't seem to be finished... what do you think? ;)

dito addicted....

hi leitian him off to play next game hope fully it wont be as silly

going to play another game, this one is just a waste of time

right addicted, I'm really glad there are some new games up, since I haven't played for 3 days! ;) have fun!!

i did make the key and got out all you see is a face anyway you need the cirle and square no use for the triangle i just kept switching when i was trying to combine didnt work at first then all of a sudden i had a key

yeah, but the not-smiling-smiley is annoying me, that's why I was still trying something but in the end I hoped I could stab him with the trianlge arrrgh! ;)

That's it? Geez!

as simple as ABC...1st u have 2 examine d circle then drag d square into it...abrakadabra!!!u got a KEY!

wow...i feel dumb lol

This comment has been removed by the author.

WTF was this?

A bit too simple, and erm, the triangle was practically useless. Not only that, if the author thought that the triangle will confuse us further by adding it, then he/she is wrong. It just made the game seem more stupid.

And it was a little buggy though. You could drag circle and square, but it kinda 'sticks' to the mouse. It does not immediately return to the inventory, which is kinda...duh.

Anyway, I still thank the person who bothered to make the effort to do a game up.

wow wut a waste of 47 seconds ill never get back in life...

Really easy game.Just click on the circle and square no need for the triangle click on the circle so its enlarged and then drag square onto it.Grab key and drag it to door and your out!

Actually, this is either part of, or made from an educational Room Escape example from a "Basics of Making a Room Escape Game" tutorial. This is why it is so simple.

The tutorial can be viewed here.
http://www.shatteredgames.com/tutorial/

on the game can u escape on level 6 how do u beat the times tables puzzle in order to get the blue car part ?

       Like us  11/11/11 11:11 PM

Like EG24 on Facebook to be notified about new live games!


Post a Comment

Please read our commenting rules before posting your comment!
And please don't post spam comments and links. Spamming is crime! Posting walkthrough links to YouTube and other sites also is forbidden!